piątek, 1 listopada 2013

Szarlotka z budyniem

Z okazji odwiedzin rodzinki i mojego 3 dniowego wyjazdu z Krakowa czas na coś słodkiego i domowego :) 
W domu zastałam kilka skrzynek jabłek, więc... :P


Składniki:
- 450 g mąki pszennej
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 100 g cukru 
- kostka margaryny do pieczenia
- 2 łyżki mleka
- jajko i 2 żółtka
-1 kg jabłek
- 2 budynie waniliowe + cukier do nich
- 800 ml mleka

Wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i cukrem. Dodać masło i wyrobić kruszonkę. Następnie wbić jajko i 2 żółtka i wyrobić ciasto. Podzielić na 2 części (jedna większa od drugiej) i  zawinąć w folię. Pozostawić na 2 godziny w lodówce.
Przygotować budyń 
Jabłka obrać i przetrzeć na plasterki. Jedno pokroić w kosteczkę i wymieszać z budyniem. 

Większą część ciasta wyłożyć na formę. Pędzelkiem  wysmarować na cieście białko i oprószyć mąką. Ułożyć plasterki jabłek, a na nie wylać budyń. Na koniec zetrzeć drugą część ciasta na wierzch. 

Wstawić do nagrzanego piekarnika na 180 stopni i piec 45 minut

życzę smacznego i pozdrawiam cieplutko :) 

5 komentarzy:

  1. Trafiłem przypadkiem na przepisy i jestem na prawdę pod wielkim wrażeniem :) Naprawdę gratuluje talentu ;) Gdzie można zjeść/zamówić takie cuda :D ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aktualnie Kraków :) istniejemy na FB - więc tam można dowiedzieć się więcej :)

      Usuń
    2. Na FB hmm, jak można tam znaleźć te pyszności :) ?

      Usuń
    3. www.facebook.com/chilloutzbabeczkami :) pozdrawiam

      Usuń

  2. Aż mi ślina pociekła...wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń