sobota, 21 września 2013

Murzynek z masłem orzechowym i gruszkami

Byłam zmuszona do wykorzystania nadmiaru gruszek, które dostałam od mojej mamusi. Kuchnia świeciła pustkami, a w lodówce uśmiechał się do mnie pojemniczek z masłem orzechowym, które zrobiłam tydzień wcześniej. Tak powstało cudownie wilgotne i czekoladowe ciasto z gruszkami ;)



Składniki:
  • kostka margaryny
  • pół szklanki wody
  • 4 łyżki kakao
  • szklanka cukru
  • 3 łyżki masła orzechowego
  • 3 jajka (osobno żółtka i białka)
  • 2 szklanki mąki 
  • łyżka proszku do pieczenia
  • 4 duże gruszki
Margarynę, wodę, kakao i cukier gotujemy na małym ogniu, kiedy wszystko się rozpuści dodać masło orzechowe. Doprowadzić do wrzenia, jednocześnie cały czas mieszając. Odstawić do przestudzenia. Następnie dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i żółtka. 
Z białek ubić pianę i dodać do reszty delikatnie mieszając.
Gruszki obrać i pokroić w kosteczkę. Można wysypać je na ciasto, albo z nim połączyć. Ja osobiście wybrałam 2 opcję ;) 
Foremkę wysmarować margaryną i oprószyć mąką. Do tak przygotowanej formy wylewamy nasze ciasto.
Wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy przez 30 minut.

Ja osobiście użyłam wąskiej keksownicy, a nadmiar ciasta wylałam do foremek na babeczki 

3 komentarze:

  1. Blog? świetny pomysł! Murzynek - jeszcze lepszy :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś zrobiłam, właśnie się piecze. Pachnie orzechami 😊. Mam nadzieję, że wyjdzie, bo ciasto gęste i nie bardzo chciało połączyć się z pianą

    OdpowiedzUsuń